Arduino ile LCD kullanımı

Merhaba Arkadaşlar bu yazıda Arduino ile LCD kullanımını anlatacağız. LCD'ler bir çok sistemde kullanılan gösterge amaçlı araçlardır. Arduino'da oluşturulmuş hazır kütüphane LCD kullanımı kolaylaştırmıştır. 


     Arduino UNO LCD kullanımı için LiquidCrystal isimli bir kütüphane oluşturmuş ve bu kütüphane ile LCD de yazma, silme satır atlama gibi işlemler çok basitleştirilmiş.

     Başlıca LCD yazma komutlarını anlatalım öncelikle. Dediğimiz gibi Arduino LCD kullanımı için LiquidCrystal kütüphanesini oluşturmuş. LCD sürmek için öncelikle bu kütüphaneyi projemize dahil etmemiz gerekiyor.

     "#include < LiquidCrystal.h >"


     Arduino LCD arasındaki pin bağlantıları ayarlamak için ise;     
     LiquidCrystal lcd(12, 11, 5, 4, 3, 2) komutu kullanılır. Buradaki bağlantılar ise şu şekilde gerçekleşir. Pinleri kendiniz belirleyerek değiştirebilirsiniz.

LCD RS pini ile Arduino Dijital 12 pini
LCD Enable pini ile Arduino Dijital 11 pini
LCD D4 pini ile Arduino Dijital 5 pini
LCD D5 pini ile Arduino Dijital 4 pini
LCD D6 pini ile Arduino Dijital 3 pini
LCD D7 pini ile Arduino Dijital 2 pini  

lcd.begin(16 , 2) :  komutu lcd yazma işlemini başlatmaya ve kullanılacak olan lcd nin boyutlarını belirmek için setup() kısmında kullanılır. Yazılan kod 16x2 boyutlarındaki lcd için yazılmıştır. Farklı satır ve sütuna sahip lcdler için bu kısım değiştirilerek kullanılır.

lcd.print("Robot Projeleri") :  komutu istediğimiz yazıyı LCD ekranına yazdırmak için kullanılır. Bu komut ile char, byte, int, long, yada string değerler gönderilebilir.
    

lcd.clear() : LCD ekranında yazılı olanları siler.
   
lcd.setCursor(0 , 0) : komutu cursorun ekrandaki yerini belirlemek için kullanılır yada diğer bir değişle yazının yazılmaya başlanacağı satır sütunu ayarlamak için kullanılır.

lcd.display() / lcd.noDisplay()LCD ekranını açıp kapamak için kullanılır.
     
lcd.scrollDisplayLeft() : LCD ekranındaki yazının pozisyonunu bir hane sola kaydırır.
     
lcd.scrollDisplayRight() : LCD ekranındaki yazının pozisyonunu bir hane sağa kaydırır.

ÖRNEK KOD;
   //////////////////////////////////////////////
  //          Arduino Projeleri İçin;         //
 //                                          //
//  https://ozkantastan.blogspot.com.tr/    //
/////////////////////////////////////////////
#include < LiquidCrystal.h >
LiquidCrystal lcd(12, 11, 5, 4, 3, 2);
void setup() { lcd.begin(16,2); }
lcd.print("Hello World !");
void loop() { delay(1000); lcd.clear();
lcd.clear();
lcd.print("Robot Projeleri"); delay(1000);
}

Arduino üzerinde Serial Monitörden LCD ye mesaj göndermek ve Visual Studio C# ile bir arayüz tasarlayıp yine LCD ye mesaj gönderen uygulamlar da sonraki yazılarda paylaşılacaktır.
Herkese iyi çalışmalar. Görüşmek Üzere...